Bel ons Mail ons Zoeken Klantportaal
Klik hier
voor onze eindejaarsactie

Henk Nap: mijn dag als oplosser

Tussendoortje: Uitwijktest

Dan krijg ik een chatbericht van een collega. Hij is een uitwijktest bij een klant aan het uitvoeren aan de hand van een werkinstructie maar hij krijgt een onverwachte foutmelding. Het openen van de standby database wil om onduidelijke redenen niet lukken. Het blijkt om een kleine database te gaan en er is ook een backup beschikbaar op de shared storage. Omdat er mensen zitten te wachten om te testen besluiten we de uitwijkdatabase te restoren uit de backup. Dat werkt gelukkig wel, dus kan mijn collega weer verder.

Ticket 3: SR Oracle RAC

Er loopt een Service Request bij Oracle vanwege een probleem met de installatie van de tweede node in een RAC cluster. Oracle verzoekt een actie uit te voeren en om de logfiles hiervan toe te voegen aan de SR. Ik voer het gevraagde uit en upload de log bestanden naar MOS.

Ticket 4: OEM13c rapportage

Een collega is eerder teruggekomen van werkzaamheden bij een klant en hij heeft een aantal calls van mij overgenomen. Dat geeft mij de tijd om verder te werken aan een interne call om een back-up rapport te maken dat gebruik maakt van de RMAN Catalog in BI Publisher. Het oude Information Publisher rapport dat wij gebruikten in OEM12c werkt niet meer in OEM13c.

Het is alweer half vijf geweest, tijd om de boel af te sluiten. Even omkleden en daarna op de fiets stappen. Ik probeer 1 á 2 keer per week  op de racefiets naar kantoor te komen, dat is een ritje van ongeveer 1,5 uur.

Ticket 5 : Patchen Linux servers

’s Avonds om 20:00 moeten nog een aantal Linux servers gepatched worden. Na het applyen van de patches worden de servers herstart. Er komen enkele databases niet op. Deze databases zijn met sqlplus een keer gestopt en gestart, Oracle Restart kan hier niet mee overweg en start ze niet tijdens het starten van de server. De databases start ik handmatig met behulp van srvctl, daarna is alles weer up & running. Ik geef dit door aan de applicatiebeheerder van de klant. Hij start de bijbehorende applicaties en doet een korte test doet. Ook aan zijn kant werkt alles, de werkdag zit er nu echt op.

Waar kunnen we u mee helpen?
DBA.nl B.V.
Tel: 088-0555555
info@dba.nl
FAQ