Bel ons Mail ons Zoeken Klantportaal

Proactief beheerplan

Het proactief beheerplan garandeert een stabiele database omgeving. In overleg met u kiezen wij een passende aanpak. DBA.nl verzorgt het periodieke onderhoud en rapporteert u tijdig over eventuele knelpunten. Wij bewaken uw omgeving door het gebruik van Oracle Enterprise Manager of onze eigen MS SQL Server monitoring tooling.


Pro actief beheer

Voorkomen is beter dan genezen. Goed proactief beheer leidt tot minder verstoringen in de database. Hierdoor heeft u ten eerste een hogere up-time en ten tweede heeft u meer tevreden gebruikers. Een stabiele omgeving is eenvoudig te realiseren door deze te laten beheren door de experts van DBA.nl. Zij voeren periodiek, meestal maandelijks, onderhoud uit. Zo blijven uw databases goed en stabiel functioneren.

Als DBA.nl een database omgeving in beheer heeft, is een belangrijke component hiervan het uitvoeren van periodiek onderhoud. Tijdens dit onderhoud wordt de database gecontroleerd op een groot aantal punten. Deze punten betreffen zowel het “normale” reguliere beheer zoals controle op schijfruimte, foutmeldingen en diverse performance indicatoren. Als ook het uitvoeren van trendanalyses. En tot slot, het uitvoeren van analyses op herhalende meldingen en/of bevindingen.

In onderling overleg wordt vooraf bepaald of er specifieke aandacht nodig is voor een bepaalde periode. Zo ja, dan monitoren we deze.  Als gebruikers performance problemen ervaren, onderzoeken we deze. Bevindingen uit deze analyses worden in een rapport samengevat. Hierin staan ook voorstellen en adviezen voor verbetering of borging van de performance.

Uw database, onze zorg!
– Ed Kisman

Communicatie

DBA.nl reageert snel en adequaat op incidenten. Ook staat onze servicedesk voor u klaar. Als een omgeving in beheer wordt genomen volgen een aantal vaste stappen. Ten eerste komt onze servicemanager bij u langs om afspraken te maken. Ten tweede leggen we deze afspraken vast in een beheerplan. Onderdeel hiervan zijn een service level agreement (SLA) en een Document Afspraken en Procedures (DAP) zijn opgenomen.

Opties

DBA.nl biedt verschillende mogelijkheden om uw omgeving te beheren. Voor de meeste bedrijfskritische omgevingen is platina of goud de aangewezen keuze. Bij de eerste variant staan wij 24 uur per dag, 365 dagen per jaar voor u klaar. Voor kleine en minder bedrijfskritische omgevingen raden wij een van onze lichtere varianten aan, bijvoorbeeld zilver. Voor iedere omgeving heeft DBA.nl dus een passende oplossing.

In de onderstaande tabel staan de verschillende opties (klik op de afbeelding voor een grotere weergave).

SLA vormen

Standaard voert DBA.nl het beheer first line uit. Dit betekent dat wij na een melding direct voor u aan de gang gaan. Hierdoor is uw omgeving dus weer snel in orde. Een andere mogelijkheid is dat DBA.nl het beheer second line uitvoert. U bent dan zelf verantwoordelijk voor de eerste opvolging van een melding. Natuurlijk kunt staan wij voor u klaar, waar en wanneer dit noodzakelijk is.

Onze mensen werken on-site of indien gewenst remote aan uw omgeving. Bij DBA.nl heeft u één aanspreekpunt, maar er zijn altijd meerdere specialisten op de hoogte van uw systeem. Daarom bent u verzekerd van een blijvend goede performance en beschikbaarheid van uw database en daarom komt u niet voor verrassingen te staan.

Wij denken graag met u mee over de verschillende mogelijkheden van de Oracle Enterprise Manager of onze eigen MS SQL Server monitoring software. Maar ook voor de volgende zaken kan u bij DBA.nl terecht:

  • DBA
  • beheer, beheren en beheerder (administration/administrator)
  • SLA, onderhoudscontract, supportcontract (remote/op afstand of op locatie)
  • configuratie en configureren
  • monitoring
  • performance
  • tuning
  • backups, errors, scripts

Wilt u weten wat DBA.nl voor uw organisatie kan betekenen?

Neem voor meer informatie vrijblijvend contact op met één van onze accountmanagers.

 

Waar kunnen we u mee helpen?

ONZE CERTIFICERINGEN